קריקטוריסט לבר מצווה ואירועים - אור ויצמן

אור ויצמן קריקטורות -
0507969200
email: orweitzman@gmail.com

30.1.08

איך מזמינים קריקטורה

שלום, אני קריקטוריסט. זה אומר שאנשים משלמים לי כדי שאצייר אותם לפי ההבנה שלי. מפה הכל מתחיל.
בזמן האחרון יצא לי לעבוד הרבה על הזמנות פרטיות. בד"כ מדובר על מתנות יום הולדת שהן הפתעה לאותו אדם, שניתנת לו ע"י חברו, מזמין הקריקטורה.
אותו מזמין מחליט להעניק מתנה ייחודית ומקורית לידידו שכבר יש לו הכל, והוא פונה אלי. עד כאן מצויין.
לאחר שיחת טלפון קצרה עם המזמין (לרוב מזמינה, לרוב היא.....איך לומר....עושה בורות בראש עם את...) אני מקבל תמונות של האובייקט, אם באימייל או במעטפה.
אבל התופעה ההולכת ומתגברת שמציקה לי היא של לקוחות שמצפים למוצר מסויים, הכל כבר מתוכנן וקיים בראש שלהם, ורק במקרה אין להם היכולת הטכנית לבצע את התוכנית, אז הם פונים אלי.
אבל אני בתור אמן:
א. לא טיילתי בתוך הראש שלהם
ב. יש לי את הטון שלי לתת לו ביטוי בתוך העבודה, איפשהו
ג. ק- ר- י -ק - ט - ו -ר - י - ס - ט. וזה אומר שניתן לצפות ממני לציור קליל, הומוריסטי, מוגזם, היתולי, לא-רציני, ולא מחייב. זה מה יש.. כל דבר אחר הוא לא קריקטורה, (פורטרט שמן??) ויש להבהיר זאת מראש.
אני עושה את מה שאני עושה, מה שאני יודע,(כפי שפורסם בפוסטים הקודמים) ועל זה אני מתחייב לתת את ה100 %.
יותר מדי קורה בזמן האחרון שאני מקבל תגובות לאחר שהציור כבר הושלם והועבר למזמינו, או לחילופין, לאחר שהמזמין קיבל סקיצה ראשונית והוא מעוניין לעבור איתי על ההערות שלו.
לקוח התקשר אלי להודיע לי חגיגית שהדמות לדעתו נבלעת ברקע. לקוחה אחרת מודיעה לי כי לדעתה הגזמתי. אחרות, לאחר שהן מקבלות את הסקיצה, מעירות שהשפתיים נפוחות מדי, הדמות יותר מדי שמנה/רזה/מקומטת וכו'. או ששולחים לי תמונה של האדם ומבקשים שאני אצייר אותו יותר רזה, עם תסרוקת אחרת, ומחייך.
לזה יש לי שתי תשובות:
* אני מצייר לפי איך שאתה נראה. מה שתשלחו, עם זה אני עובד. מי ששמן בתמונה שנשלחה אלי, יהיה שמן פי 2 בציור שלי. מי שעצוב בתמונה, אני לא יכול לגרום לו לחייך. לא יצא טבעי. וזה נכון גם לגבי אנשים שמצטיירים בדוכנים. התפקיד שלי הוא לתאר אותך, כמו שאתה נראה באותו רגע, ע"פ הראייה או החזון שלי. לא רוצים את הראייה שלי? יש ציירים אחרים, יש צלמים.
*אני מצייר לפי איך שאני רואה. וזה נכון לגבי כל אומן שלקוח מזמין ממנו עבודה. הלקוח מביא את הנושא, ההשראה, הקונטקסט. האומן מביא את עצמו, זווית הראיה שלו והפרשנות האומנותית שלו. לדעתי מי שמזמין עבודת אומנות לא צריך להתערב ביצירה שלה. יש לקוחות מדהימים, שאומרים לי "הנה התמונות, הבחור מהנדס בניין, סומך עליך".
*הערה חשובה - אם מדובר בהפתעה למישהו, ואתם חושבים שאולי הוא לא יאהב את התוצאה, ישנה דרך בטוחה לדעת. תשאלו את עצמכם את השאלה הבאה: האם אותו המופתע הוא ממין נקבה. אם כן, היא לא תדע לקבל את זה בהומור. עדיף שתקנו לה מתנה אחרת.

No comments:

אל תשכחו לחייך!

email: orweitzman@gmail.com tel: 0507-969200

אתר חדש לאור ויצמן!

כנסו לאתר החדש! http://www.funnyfaces.co.il