קריקטוריסט לבר מצווה ואירועים - אור ויצמן

אור ויצמן קריקטורות -
0507969200
email: orweitzman@gmail.com

4.1.08

Rejects

למי שלא יודע, "ריג'קט" זה מושג מקצועי בעולם הקריקטוריסטים, המתאר מצב בו ציור לא נרכש/נלקח על-ידי הלקוח כי הוא מצא אותו מעליב, לא דומה או כל סיבה אחרת. היו לי בקריירה הרבה כאלה, בעבודה בקניונים וכדומה. ברוב המקרים, מדובר באימהות שאין להן חוש הומור, מצרך די חשוב כשמדובר בקריקטורה.
בשנתיים האחרונות כמעט שלא קרה לי דבר כזה, תודות לשלט שאני תולה על קן הציור שלי, שאומר "אני מצייר את כולם מכוער! ראו הוזהרתם". כשאנשים קוראים את המשפט הזה, קצת קשה להם לבוא בטענות. בשבוע שעבר בואדי ניסנס היתה לי היתקלות מול אמא שטענה בתוקף שציירתי את הבת שלה "בת 70", וביקשה שאני אמחק את הפה המכוער שציירתי, ואצייר לה אחד חמוד יותר. אז דבר ראשון, זה ברור שאי אפשר לתקן, למחוק או לשנות קו שצויר במרקר שחור. ודבר שני, וזה אני אומר לכל האימהות והילדים:


חבר'ה, תקחו את זה בקלות. זה בהומור. ה-ו-מ-ו-ר. לא צריך לקחת את זה כ"כ ברצינות. אתם לא באמת נראים ככה. זו הפרשנות שלי בלבד. וכן, אני יודע שאני מגזים. זו הפואנטה. למי שלא מעוניין בהגזמות שלי אני אומר מזל טוב, יש בטיילת של כל עיר רוסים שעושים פורטרייטים. מי שבא אלי, והוא שמן, אני אצייר אותו שמן יותר. וכן הלאה.



בכל אופן האישה ההיא מהדוכן ביקשה לתקן את הציור, ואמרתי לה שזה לא אפשרי, והיא לקחה את הילדה והשאירה את הציור חצי גמור אצלי ביד. לא נורא. אפרסם את התמונה פה בבלוג לשיפוטכם. לדעתי, באמת מדובר בדמות חמודה.








דבר נוסף. לפני כשבוע נתבקשתי לצייר קריקטורה - מתנת יום הולדת לילד בן 13 שההורים שלו רצו להפתיע אותו. מכיוון שהזנחתי את העבודה הזו במשך כמה ימים, כשלבסוף התקשרה האמא להזכיר לי שעליי להכין את העבודה בזמן, החלטתי להשקיע עליה מעל ומעבר מאמץ כדי שהאמא לא תתאכזב לאחר שחיכתה.



הוצאתי את אחת העבודות שאני יותר גאה בהן, צבוע בטכניקה שהיא חדשה לי ולא קלה.

העברתי את הציור לאביו, ובאותו ערב קיבלתי הודעת אס אמ אס מהאמא המודיעה לי שהיא מעוד מאוכזבת, שהקריקטורה מוקצנת, לא דומה ולא מתאימה לילד בן 13. בקיצר, למרות שהיה לי חשק גדול לשלוח לה גליון נאצה של חמישה עמודים, פשוט עניתי לה שלדעתי זה מאוד מוצלח ושתתן לילד את התמונה, הוא יאהב אותה.



אז היום קיבלתי את התשובה שרציתי והילד באמת מאוד מרוצה מהמתנה.




מה למדנו? אימהות. התגובות שלהם לציורים שלי לא תמיד עולות בקנה אחד עם המציאות. יכול להיות שלפעמים הציורים שלי מוגזמים או פוגעניים מדי, זה דבר אחד. אבל כשאשה עומדת מול קהל אנשים בקניון, כולם אומרים לה שהציור דומה לבת שלה כמו שתי טיפות מים, הבת עצמה אומרת שזה דומה, ורק האמא בשלה....אז אין מה לעשות. אימהות...שיבשלו פירה...לא יודע מה יעשו...שלא יתערבו לי בביזנס (:


------------------------------------------------------------------------------------------------

סקיצות




















No comments:

אל תשכחו לחייך!

email: orweitzman@gmail.com tel: 0507-969200

אתר חדש לאור ויצמן!

כנסו לאתר החדש! http://www.funnyfaces.co.il